söndag, mars 01, 2009

Fortfarande ingen tur.

Ja, jag vet inte vad jag ska säga, men suck passar väl in just idag.
Den här helgen är jag helledig, vilket inte brukar inträffa så ofta. Då passade min make på att gå på herrmiddag...hmmf, men jag antar att han också behöver roa sig ibland (trots att jag aldrig gör det, men tänk inte på mig inte). Han begav sig hemifrån igår vi femtiden. Jag lagade mat till tjejerna och efter alla kvällsbestyr så sov de äntligen båda när klockan var 21.00. Så...jag misssade stora delar av melodifestivalen som annars brukar vara det nöjet jag har på lördagar (nej jag är inte bitter). När jag sedan framåt halv tolv tänkte krypa till kojs själv hör jag en ledsen Fanny ropa. Aj, aj, aj. Snippan kliar och svider. Högljudd klagan så lillasyster vaknar. Spänner ögonen i Fanny och får henne att lova att inte gråta högt för då somnar inte lillasyster om (jag vet det är en bedrift, är inte kul när det kliar på det där stället). Lillasyster somnar om. Fanny får sova inne hos oss. Skriver en lapp till Micke om att det är Fannys säng som gäller när han kommer hem. 01.20 har det äntligen slutat klia och lillasyster har stoppats om ytterliggare en gång så att vi kan somna. 06.22 vaknar lillasyster, väcker storasyster och cirkusen är igång.
Tänker vara en god hustru och tar med båda barnen till Ikea så maken får sova ut, måste köpa gardinstänger. Är hemma igen vid 12.00. Maken är kallsvettig och blek. Oj, oj..mår inge bra. NEHEJ (irritation i magen på den snälla hustrun). Jag får ta Fanny till dansen, fast det var makens tur och jag har annat att göra. Dumpar Lilly hos min mamma. Är hemma igen 14.30. Makens bleka ansikte blundar fortfarande i sovrummet. Klockan är nu 15.02. Inga livstecken. Kul att ha en ledig helg lite då och då.

Inga kommentarer: