torsdag, januari 14, 2010

Avslöjandet!!!

Jag hade ju egentligen tänkt vänta tills ni hade haft en chans att säga era hej till mitt förra inlägg, men ibland går allt så bra så då vill man berätta det direkt. Men tro inte att ni kommer undan, hälsa till mig i det här inlägget istället;).

Idag har jag varit lite kreativ igen. Jag har tryckt bodysar.
Dagen till ära ska jag, utan att fråga min partner in crime, visa de nya trycken på bodysar som vi har. De kallas "superhjältar" och är ritade av Millis Sarri. Det var tänkt att de skulle visas när vår hemsida, eller gemensamma blogg är klar, men eftersom vi verkar ha extremt stora tummar i röven (ursäkta uttrycket) så gör jag såhär. Hittade nämligen ett gammalt mejl som om några dagar är ett år gammalt, då vi började planera för denna hemsida. Så så länge kommer man kunna köpa bodysaran i min shop (som snart kommer här).

Hur som helst. Jag blandade två nya färger idag också, och de blev precis som jag hade hoppats, är så nöjd. Bildkvalitéerna är som vanligt urkassa, men jag har en liten kompis att hämta på posten idag, så förhoppningsvis är de de sista urkassa bilderna;) Trycken är inte sådär "glesa" som de ser ut på bilderna.

Måste också berömma mig själv, som faktiskt börjar bli riktigt duktig på att screentrycka, faktiskt ganska svårt med två färger. Bra gjort Tina. (Kan inte fatta att det flöt på så bra, bara en body som hamnade som 2:a sortering. Måste vara rekord).

Först mitt eget tryck "liten nykläckt i den här ursnygga gröna färgen, I like!


Även en bit ur örngottstrycket "karavan" fick hamna på body i den gröna färgen.


En flygande superhjälte



En cerice superhjälte med mantel


Den gjorde jag även i grönt



Sist men inte minst, en prinsess-superhjälte


6 kommentarer:

Sophie Thornvigg sa...

Jättefint! Är lite uppvuxen på ett screentryckeri, vet vilken precision som krävs vid flerfärgstryck. Du är ju superduktig! Har funderat på att testa lite jag med. Fick nya swelogentkatalogen i veckan, mycket man vill ha och prova!
Ha det gott
Kramar

Anonym sa...

Hejhej!! :-) Fina bodysar ni/du gjort.

Matilda sa...

väldigt fint!!

har även jag haft tankar på att göra bodysar, men när jag gjorde de första i somras så blev det något tokigt med själva trycket.. gjorde med två olika tekniker, det ena trycket försvann i tvätten (klart o-bra) och det andra höll bra.. bara det att det hade jag målat dit för hand med pensel (= väldigt tidskrävande, och då blir det ju inte helt gratis sen heller..) så. slutsats: vill fortfarande göra bodys, men har inte kommit på någon lösning, så allt ligger på is.

kul att se dina! som sagt, finfina!

sv: ja! handskrivna brev är det BÄSTA! (och handgjorda handledsvärmare i present är också rätt bra! hihi!)

Lycklig fru sa...

Supersnygga!

Charlotta Söderberg sa...

Hej Tina! Jag har precis hittat din blogg men tycker det är superskoj att läsa om dig och din otroliga kreativitet! Ser fram emot att få handla också, har en hel drös med vänner som ynglar av sig nu i vår, med 4 st bara nu i februari! Och själv har jag blivit filtoman sen jag fick Ludwig i somras. Har x antal filtar redan nu men det finns nog plats för minst en till. Den gula retro är så fin!
Stor kram till dig och familjen!
Charlotta som hette Hörnström i 25 år!

Isabelle sa...

åå superfina! Lycka till!