söndag, januari 24, 2010

Snart börjar allvaret.

Piffa med måtta;)
Nej, om man ska ta och förbereda sig inför första dagen på nya arbetet. Känns lite som första dagen i skolan. Man tvättar, lägger fram kläder, plockar ögonbrynen. Precis som någon skulle bry sig om mina ögonbryn. Men det handlar väl inte om det. Handlar väl om att jag ska känna mig självsäker. Tyvärr så gör man ju inte det den första dagen. Nervös kan jag inte säga att jag är, och det beror nog mycket på att jag varit där och jobbat och träffat de flesta (och ingen bet mig). Men jag är lite ängslig över mitt nya schema. Kommer jag kunna leva med det? Det är den stora frågan.

Till sist till alla er som säger att jag är så envis, läste något bra i en tidning:
"Envisa är den snälles sätt att få sin vilja igenom"

1 kommentar:

Mamma sa...

Vad häftigt. Bilden ser ut att komma från 40-50 talet. Tänk vad en frisyr kan göra.