lördag, januari 23, 2010

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig.

Äntligen en ledig helg. Har jobbat två helger i rad för att få vara ledig den här. Allt för att vara utvilad och fräsch när jag börjar i Västerås på måndag. Dagen blev dock inte som vi alla hade hoppats. Det började bra, fick sova till åtta i alla fall. Flickorna badade, helt utan att krångla. Sen började det. Lilly började gnälla, ville inte, orkade inte. Hmmm, är hon inte lite varm. Tog tempen för säkerhets skull. Jaha, 39,1. Nu är det några timmar senare och jag eldar för fullt, Lilly sitter insvept i en fleecefilt och är fullt påklädd under. "Jag fjyyysej" säger hon hela tiden. Själv håller jag på att svettas ihjäl.
Maken är borta resten av kvällen, så mitt projekt: Slipa och måla linneskåp går sådär. Men...i sovrummet står en ny byrå, i vardagsrummet har det kommit upp gardiner (kors i taket) och i hallen utanför flickornas rum har de äntligen fått sina små röda brevlådor. Jag blir så lycklig. Nu är det bara ett helt hus att städa, massor av maskiner tvätt att vika och middag att laga. Roligt värre.

Utanför flickornas rum


Undrar om jag fått någon post?



Såhär gjorde vi med barnvagnsskylten, perfekt på dörren. Lite häftmassa på baksidan, häpp!



Inga kommentarer: