tisdag, december 04, 2007

Julstök med bebishjälp!


Nu är julsakerna framme! Tog lite längre tid än planerat för jag hade "hjälp" av Lilly. Letade också ihjäl mig efter en enda spik, men hittade ingen i hela huset (hur stor är sannolikheten när man är gift med en snickare). Skam den som ger sig, fick ta mig en tripp till förrådet och hittade en skruv i alla fall.
(Nu blev jag avbruten för att natta om Lilly som är extra krånglig och gnällig, man börjar undra om det är något annat än tänder som ska spricka fram....horn kanske).
Hur som helst så slog jag på stort. Passade på att dekorera farstukvisten också. När det var dags att hämta Fanny på dagis så hade den förutseende mor jag är tagit med mellis, ståbrädan, seckatör och mössa på mitt eget huvud. Lyckan var total när jag meddelade att vi direkt efter dagis skulle gå till skogen och att jag hade frukt med som fick förtäras på ståbrädan. Sedan plockade vi "fina" kottar och klippte granris som doftade jul. Då önskade jag att jag haft varm choklad och limpmackor med mig. Hade också varit lite mer stämningsfullt om det hade varit någon minusgrad och kanske lite snö istället för plusgrader och pissregn. Man kan inte få allt. Nu är vi ytterligare ett steg närmare jul. Nu tjatas det om pepparkakshuset som ska byggas. Tycker ni inte att det är Mickes avdelning, han kan ju det här med hus. Okej, det räcker med att han ska bygga det hus vi ska bo i, på Blåklintsvägen (till Fannys stora glädje, blåälskare som hon är).

(Lovade ju bild på tunikan jag bytte till mig, här är den!)


Kram
Tina

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilly ser jättenöjd ut i sin nya tunika kanske för hon slipper body´n som mammor gärna använder på barn i den åldern för det är så himla praktiskt. Det gjorde jag med när Tina och hennes syskon var små.
Puss & Kram
Mormor och mamma