måndag, december 17, 2007

Operation julstädning påbörjat!

Nu har operation julstädning påbörjats, nej det stämmer inte riktigt. Jag har påbörjat julstädningen varje dag sen första advent, men eftersom jag har jumboplatsen i tävlingen "SM i småplock" så har det inte gått så bra. Sen blir det ju inte bättre av att man har två barn som inte jobbar mot samma mål. De verkar delta i en tävling som heter: "Vem kan dra fram flest grejor på kortast tid." Lilly är dessutom världsmästare i sin klass: "Riva fram och ha sönder flest tidningar innan mamma hinner ta mig". Men idag har jag bestämt mig. Ett rum varje dag ska städas tipp topp. Vilket betyder dammning av varje vrå. Ta bort ALLT som inte hör till just det rummet. Så nu sitter jag här med nariga händer som luktar grumme tvättsåpa, med ett rum avklarat, vardagsrummet. I morgon blir det tjejernas rum (okej då blir det två, men det är inte så mycket att göra) Värre blir det med kök och badrum. Spisen måste skuras och kylskåpet ska torkas ur. I badrummet så ska duschen skuras. Jag vill ha fint på julaftonsmorgonen, så då får man anstränga sig lite. Till Mickes stora besvikelse så är det här viktigt för mig. Sen har jag ju det årliga hårdbrödsbaket, och några mer paket som väntar på inslagning. Lussebullar hörde jag också att familjen ville ha (ingen av mina favoriter), sen ska det tvättas och manglas och, och ,och...känner mig som askungen. Tyvärr tror jag inte att det är en underbar bal som räddar mig från alla sysslor, och min prins har jag ju redan träffat:)
Kram
Tina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tina, är inne följer familjen Engström nästan dagligen. Roligt att läsa om vad som händer i ert liv när vi inte hinner träffas så ofat fast att Bålsat ej är stort. Vor ekul om vi kunde träffas snart men över jul kommer jag (vi) att avr alediga så kanske vi hinner med att träffas. Ska dock ner till Lkpg ett par dagar :o) mamma och pappa måste också få lite besök. Sköt om er och hälsa hela familjen. Kram Petra

Anonym sa...

Lilla Tina, var får du all din energi ifrån? Jag bara undrar. Slit inte ut dig bara, det tjänar ingen på. Ta det lite lugnt med städningen och koncentrera dig på baket istället. Detta kommer från en som älska att baka och hatar att städa. Kramar från svärmor din!