måndag, december 10, 2007

Kryddnejlikornas stämningsfulla doft (?)


Pysslet fortsätter. Bestämde idag att vi skulle prova på att sätta kryddnejlikor i apelsiner. Har trots mitt stora pysselintresse aldrig provat på denna konst. Och det var till min stora glädje lättare än jag trodde. Ingen ilska i magen, inga fadäser, ingenting. Fanny var djupt koncentrerad och glad.

Har dock läst om att det ska dofta så "juligt" i huset och det har alltid låtit så mysigt. Ja visst doftar det, eller nej, det stinker. Går man förbi dem får man hålla för näsan, men kanske att doften mattas av, annars åker de ut på farstukvisten. Tänk att det aldrig blir som man tänkt sig:)

Kramar från en nyfriserad, nyrakad (benen, tro inget annat) mamma med stort behov av en ny garderob. (Hint till Micke om julklapp, synd att han aldrig läser min blogg.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du är då för pysslig. Det är tur att du tycker det är så roligt. Själv hade jag aldrig haft tålamod. Men VAD FINT DET BLIR! Jättesöta bilder på "småtomtarna". Du får gärna skicka fler av dom. Ser framemot julkortet. Själv håller jag på att jobba ihjäl mig. Ska bli skönt att komma ifrån ett tag i Januari. Thailand here we come. Kramar från farmor

Anonym sa...

Vad får du din energi ifrån. Tur att du är ung. Det där med kryddnejlikor i apelsiner kunde jag tipsat dig om. Försökte förra julen och dom ruttnade iväg. Äckligt. Och den juliga doften kände vi aldrig av. I jul blir det inte så mycket pynt för oss, spela roll, det kommer fler jular ocm jag inte får en hjärtattack innan dess. Har pratat med Edith i dag och då slår hjärtat så j....la många extraslag att jag nästan får ont i bröstet. Vi kan det en annan dag när vi ses. Kramar till er alla, nu ska jag på möte. //Pia

Anonym sa...

Det som är så roligt med dig är att du alltid går din egen väg. Om jag skulle sätta kryddnejlikor i apelsiner så skulle jag nog inte komma på något annat sätt än de traditionella d v s lagom mellanrum och massor av kryddnejlikor runt om så de nästa ser ut som en mina.
Puss & Kram mamma

Petra C sa...

Visst är det kul att pyssla! Jag ska också göra apelsiner med nejlikor. Det gör jag varje jul och joooo... visst luktar det gott! Fast man får ta undan dem tidigare än allt annat julpynt för de blir lätt "soggy".
Tomtekort på barnen vill jag gärna göra men jag tvekar... Frågan är om tålamodet håller tills båda tittar in i kameran. Men... tittar man på dina kort så är det ju egentligen roligare med kort när de leker tillsammans och inte bara poserar. Tomtedräkterna ska i alla fall på när det är lucia så kameran åker väl fram då i alla fall.