tisdag, december 23, 2008

En riktigt GOD JUL!


God jul till alla mina läsare. På grund av den här hektiska flytten så har inte ett enda julkort lämnat det här hemmet, så jag har fixat ett elektroniskt i stället. Den kan ni se här. Ha lite tålamod, kan ta någon minut att ladda ner.
Nu har vi bott här i en vecka, och vi trivs verkligen. Vi börjar sakta men säkert komma i ordning. Skeppvägen börjar även det sakta men säkert tömmas.
Jul pyntet har fått ligga kvar i sina lådor ända tills idag faktiskt. Fanny har flera gånger suckat och sagt: Alla har julfint utom viiii:(, men det har faktiskt inte hunnits med. Men dagen till ära köpte vi en dyr, alldeles för kort, alldeles för tjock, men alldeles underbar gran, som vi tre flickor dekorerat. Den var så tjock att belysningen inte räckte till, och 15 meter glitter inte heller riktigt räckte till, men den blev så fin. Så äntligen känner jag en liten julpirrning i magen. Men tyvärr får jag inga julklapper. Fick en ny mobil av maken för tre dagar sedan, då min kraschat totalt. Fanny har tydligt informerat mig om varför jag inte får några julklappar: "mamma, det är för att du inte är så snäll ganska ofta, du skriker och svär, då får man inga julklappar". De orden har gett mig ännu sämre samvete, och det har inte hjälp av att hon påpekat det ungefär 100 gånger under dagen. Nej nu ska jag smälta lite choklad, ställa ut julgröt till tomten,
och sätta snören på alla julklappar (fast jag borde sova).
Ha nu en riktigt god jul.

Inga kommentarer: