söndag, december 07, 2008

Vilken såpa.

Ja, vad säger man? Såpan fortsätter.
Kom hem från en hel dag på det stora varuhuset som faktiskt hade flutit på utan stress och tristess. Maten står på bordet, barnen tindrar efter att haft en heldag med mormor och pepparkaksbak. Slänger blicken på maken som inte ser så glad ut. Ut ur hans mun strömmar missnöjda kommentarer som:
"J-la ikea" och "tusen j-la moment". Maken har satt upp köket under dagen. Sedan börjar det, anklagelserna. Jag har beställt för få ben (okej det står jag för). Varför har jag inte köpt hem mer ben?, han hade ju minsann SMS:at". Jag har inte fått något SMS och har inte utvecklat ett sjätte sinne. Sedan var han tvungen att flytta på diskmaskinen för att avloppet kom ut just där. Hur KUNDE jag planerat så DUMT?
Kunde bero på att jag inte fått måtten på just avloppet, men det borde jag ju förstås ha fattat (i mitt utvecklade sjätte sinne). Summan av detta är att köket inte blir ett dugg snyggt, men det skulle jag minsann ha tänkt på tidigare. Sedan var anklagelserna oss emellan i full gång. Micke får idag åka till Bauhaus och köpa nytt kakel och mycket ovilligt gå in på Ikea för att köpa mer ben (han kommer definitivt inte hälsa på mig fast jag jobbar). Och om ni inte visste det så är Myresjökök himmelriket att sätta upp, det har jag minsann fått höra. Bara så ni vet, allt är mitt fel! Kul att man kan vara till någon nytta.
När vi skulle sova tänkte jag sluta fred så jag sa att jag älskade honom i alla fall, men fick bara ett "hmmmm" tillbaka.
Jag som tänkte bjuda över mina köksarbetskamrater för att visa mitt fina kök, nu kan jag inte det för det är inte fint längre, tack vara ett outvecklat sjätte sinne.
Men nu ska vi inte deppa ner oss, den här låten får mig alltid på bra humör.
Fortsättning följer......






Inga kommentarer: