fredag, december 05, 2008

Faaaan!

Vilken fredag. Börjar med att jag får åka i ilfart till Ikea för att köpa ett tvättställ som egentligen inte ska komma in förrän vecka 2, men som har kommit in i alla fall, men som det fortfarande är brist på. Stressar för att hinna hem och hämta barn på dagis i tid. Maken träffar jag utanför kassorna när jag betalat och allt är klart. Allt får plats i bilen, yes! Springer till min bil och får som på beställning när jag stressar ont i magen. Kör i 130 hela vägen hem för att hinna på toa innan tjejerna ska hämtas. Har tre minuter på mig. För att inte gå in på närmare detaljer så räcker inte det, men jag har inte tid att sitta där så på vinst och förlust stormar jag iväg till dagis. Precis när jag kliver in på Lillys dagis så kommer nästa magknipsattack. Slänger på Lilly kläderna och låter inte henne gå till Fannys avdelning. Rejasar med vagnen och funderar ut ett sätt att få storasyster att skynda sig hem. Hmmm, kommer på det.
"Mamma har jättebråttom, så om du klär på dig det snabbaste du kan så får du öppna din chokladkalender direkt när vi kommer hem i stället för efter maten". Hoppas!

"Vet du mamma, idag var det min tur att ta hem "Amanda".

Amanda är en nalle som fått följa med varje barn hem från dagis, och i dag föll lotten på Fanny.

Fanny är då tvungen att visa alla Amandas saker, ryggsäcken, tandborsten, extrakläderna, overallen, mössan, ja allt.
Jag svettades, Fanny sölar och fröken babblar på. Till sist kom vi i alla fall hem.
phhhu. Insåg i samma ögonblick att den planerade visiten till Millis med tillhörande barn aldrig kommer hinnas med. Huset behövdes städas. Det skulle jag ju klarat av under dagen, men Ikeavisiten kom ivägen. Mitt i allt det där ringer Micke och ber oss komma upp till huset för att han inte har någon nyckel. Gör snabbt rent toaletterna och baxar in två vinterklädda flickor i bilen.
Känner mig dock glad och hoppfull med tanke på tvättstället och kommoden som jag fick tag på. Denna glädje och hoppfullhet skall strax bytas ut mot motsatsen. Jag kliver in i huset och sticker in huvudet på den lilla toaletten, där väggarna ska ha blivit kaklade. Det har dom också, men i det fulaste kakel jag någonsin sett (nästan). I stället för de vita matta 10x20 plattorna som vi tror att vi beställt, så sitter det i och för sig matta, men inte vita, inte benvita, utan gulvita hamrade j...la plattor på väggarna. Så för att göra en lång historia kort. I katalogen så ser man inte att plattan är hamrad och det framgår inte i texten heller. Vi kommer inte få lämna tillbaks eftersom det inte var en lagervara, och efter maten fick jag städa hela huset själv, byta lakan i sängen, diska, lägga barn, medan Micke åkte upp till huset för att riva allt (kakel alltså, inte hela huset). Lilly bestämde sig dessutom för att inte somna, utan somnade för 10 minuter sedan, alltså 22.00. Så nu ska vi titta på film, fast jag bara vill sova.
Jävla skit rent ut sagt.

2 kommentarer:

Millis sa...

Kramar kommer lastat. Säg till om jag kan göra nåt för dig. När Micke är klar med kaklet och börjar få lite tråkigt kan han ju alltid börja sätta upp julbelysningen:
http://www.youtube.com/watch?v=szLmAPW39uE&feature=related
Lycka till i gruvan imorrn..

Petra C sa...

Precis! Jävla skit!