måndag, december 15, 2008

Nästan.....

Tanken var ju att vi skulle flyttat i lördags, men....Tiden räcker inte alltid till. Golven täcktes inte av förrän vid sjutiden på kvällen och då skulle allt städas. Rörmokaren var klar 23.30, ungefär samtidigt som jag var klar med städningen, då sov våra barn redan i sina sängar hemma på skeppsvägen. Det konstiga är att jag inte är ett dugg ledsen för att flytten har skjutits upp. Jag är bara sååå trött. Jag har aldrig stressat så mycket i hela mitt liv. Tålamodet är obefintligt. Det visade sig inte minst när jag och min mamma satte ihop Ikeamöbler med två övertrötta barn. Jag har aldrig svurit så mycket, mammas öron höll på att ramla av, hon är en sådan som aldrig svär. Men då var det mycket "helvetesjävlar" må ni tro. Även denna morgon blev det en del onödigt fula fraser. Tjejerna har haft sitt luciafirande idag på dagis. Vi var minst sagt lite sena. Mamma Tina HATAR att komma för sent. Mamma Tina stressar upp sig alldeles för mycket nu för tiden. Mamma Tina skriker på sina barn. Mamma Tina kommer få magsår!
Det gick bra, vi kom precis på minuten. Micke kunde inte föja med. Han skulle ha utbildning på jobbet....just när tjejerna ska lussa och mamma Tina nästan gråter när minsta lilla går snett.
Tjejerna har i alla fall fått sitt efterlängtade badkarsbad, lyckan var total, så allt går inte snett.
Dagen till ära är jag ledig och ska göra något nyttigt. Vet bara inte var jag ska fortsätta. Ska jag packa lite till, eller ska jag åka upp med det jag redan packat så det inte är så mycket kartonger stående här?
Jag behöver semester!!!!
Imorgon kommer vi sova på blåklintsvägen för första gången!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer en liten hälsning från farmor. Det låter väldigt jobbigt med allt ni har att göra. Men gud så skönt det blir när det är inflyttningsklart. Tänk framåt så blir det lättare. Kramar från farmor

Isabelle sa...

Åå usch, se upp för magsår. Men jag vet hur det är, är precis likadan, och speciellt så här års. Men tänk, SNART!! Åå vad härligt det ska kännas! Det ser ut att bli så himla fint. Hoppas ni sover gott imorgon! kram isa

Anonym sa...

Tänk va skönt när ni flyttat in och kan luta er tillbaka och njuta lite också :o) Ser framemot att få komma och hälsa på er snart och få se ert fina hus!!!
Kramar i massor / Carro & Anders

Hälsa family