fredag, januari 09, 2009

En bättre dag!

Igår var jag lite nere, minst sagt. Ingen har väl undgått att det är finanskris som råder i detta land. Mycket har vi att tacka den för, bl.a. sänkt bensinpris och lägre räntor. Men jag har även den att förbanna. Som ni vet jobbar jag som timanställd på ikea. Ikea fick skrämselhicka när finanskrisen slog till och drog in alla extrapass för att spara pengar. Det betyder att jag inte får jobba så mycket som jag vill. Från att ha jobbat ca 30 timmar i veckan till 3,5 som jag har nästa vecka, och det är inte ens på min avdelning. Men, idag känns det bättre, dels för att jag har ett pass idag (så, Petra om du ska till ikea idag så står jag och säljer garderober, jag lovar:)), och dels för att jag för fösta gången sedan vi flyttade hit tagit mig en uppfriskande rask promenad i spåret. SÅÅÅ SKÖNT! Jag har också hunnit med att färga ögonbryn och fransar och packat upp de flesta av våra DVD filmer och CD-skivor. Så nu far jag till Barkarby igen och flirtar med cheferna så att det inte kan stå emot att ge mig pass;)
Tjing!

1 kommentar:

Petra C sa...

Typiskt dig att jobba bara när jag jobbar och inte kan åka till stora varuhuset ;)
Hoppas du får jobba mer framöver.