onsdag, januari 07, 2009

Uppdatering

I dag, för ungefär två timmar sedan lämnade vi över alla nycklar till de nya ägarna. Skeppsvägen är ej längre vårt. 9 år för mig och 34 år för Micke. Känns lite konstigt men mest bra. Vi trivs så otroligt bra i det nya huset. Nu har vi äntligen bara ett hus att bry oss om, nu kan vi koncentrera oss på att packa upp i lugn och ro. Flickorna kommer ha sin pappa hemma på kvällarna, vi kommer vara två som lägger tjejerna, det är lyx.
Jag har ju varit hemskt dålig på att blogga på sista tiden, nu ska det bli ändring på det. Jag har ju bara haft Internet en dryg vecka, så det är en av anledningarna. Den andra är det härliga förkylning som jag har dragits med årets alla dagar....så året kunde ju börjat bättre.
Jag har också varit hemskt dålig på att visa bilder på vårt nya hem, så några har jag faktiskt nu:)
Skulle vilja ha lite hjälp. Min lilla flicka fyller 2 om mindre än en månad. När Fanny fyllde 2 fick hon en trehjuling, det har vi givetvis kvar, så en sådan behöver hon inte. Hon behöver ingenting. Vad ska vi ge? Några förslag? Känns som jag tömt alla mina idéer på julklappar:(


Denna underbara fönsterfilm från strössel desig har jag velat ha i flera år. Nu sitter den där i stora badrummet och är alldeles underbar



Den här "spettekakan" i äkta plast hänger i "kyrksalen" (hallen). Bilden gör den allt annat än rättvisa, är verkligen inte så gul i verkligheten. Kom och hälsa på så får du se;)



Den här hängaren i gjutjärn inhandlades som "stackars-mig-present" till mig själv när jag lämnat mina katter på Värmdö. Narren kostar 620:- och finns på Nacka byggnadsvåd. I LÖÖÖÖV.




4 kommentarer:

Millis sa...

Åhh, vad roligt med lite fler bilder på huset nu äntligen!!
Hoppas allt är bra med er, hur går det med jobbet förressten?
Jag börjar imorrn, hoppas vi ses snart.
Kram.

Petra C sa...

Jag gillar-gillar pelargonerna. Enda sättet en pelargon kan vara fin på?!
Varför är du aldrig på IKEA när jag är där och handlar? Jag börjar misstänka att du luras när du säger att du jobbar där ;)
Kram!

Lycklig fru sa...

Vad kul att se fler bilder från huset. Gjutjärnskroken är superfin. En rolig detalj som inte "alla andra" har.

Anonym sa...

hej syster! jo vist tittar jag in här ibland =) vad hände egentligen med katterna? jag har helt missat den händelsen..... kramkram