söndag, januari 18, 2009

Söndag.

Då var det söndag då. Inte lika kallt idag, som nog uppsakttas av maken som sitter på någon stubbe under någon gran i skogen och hoppas på att få skjuta något djur.
Jag och tjejerna ska på dop, ensamma igen. Det blir tredje dopet i rad som jag åker utan Micke, tror att han lägger sina aktiviteter väldigt medvetet.
Halva gårdagen spenderades på Ikea bland en massa folk som ville köpa kök, men morgonen var hur härlig som helst. Gick upp vid åtta och åt frukost. Bylsade på mig och tog en snabb runda i spåret (var lite tveksam eftersom det var -10 och jag fortfarande inte har hittat mina termobrallor). Enda kruxet var att jag var tvungen att ha mina fodrade gummistövlar á la 100 kilo klump för att inte frysa ihjäl, vilket medförde en stor blåsa på hälen. Men det var det värt. Jag håller med Mathias, finns inget bättre sätt att rensa tankarna på än att gå en snabb runda i skog och mark. Jag älskar att bo så nära skogen och spåret. Måste nypa mig i armen ibland.
Nej, nu har jag fått min lilla ensamma stund för i dag (behövdes verkligen efter den lilla nagellacksolyckan som lillasyster orsakade på Fannys skrivbord).
Oj, nu måste jag rädda Lilly från Fannys ovänliga skrikord jag hör innefrån rummet.
Tjing

1 kommentar:

Petra C sa...

"Ovänliga skrikord" var en skön omskrivning ;)