onsdag, januari 28, 2009

Fullt med grejer och en nyklippt frisyr.


Hade planer på att plocka fram alla tyger, filtar och min andra symaskin från högen av grejer som inte är uppackade i garaget. Jag har ju tagit det väldigt lugnt med Tina T. sedan en bit innan flytten och fram tills nu, men nu har jag fått beställningar igen och det riktigt kilar i fingrarna efter att få sätta igång och sy, men....
Vi har så mycket grejer. Det är inte bara ett lager med kartonger, det är tre eller fyra. Och uppe på det är det lösa saker som ligger. Man vet inte var man ska börja. När jag klättrar upp på ena långsidan så ser jag symaskinen där långt nere i mitten av hela berget. Hmmmm, är ju ledig i helgen, så det får väl bli då vi tar tag i det.
Äldsta dotterns öronvärk är som bortblåst, och då även rodnaden som spred sig från örat ut på hela kinden, skönt. Hon får stanna hemma i morgon också, men då får hon roa sin pappa.

Själv har jag hunnit klippa mig idag, lilla frökens morfar var här så det hanns med, tack för det. Efter maten fick jag sätta på mig vingarna och iföra mig rollen som monster-älva som skulle äta upp alla barnen, fast inte Fanny, för hon och jag var kompisar. Nu väntar Cindy-huset och en hög med barbisar på mig, och även dottern då. Så jag får väl avsluta här innan det är dags att fara till Ikea för kvällspass.

Inga kommentarer: