måndag, januari 26, 2009

Stoltare kan ingen vara.


Måste bara berätta om min äldsta dotter som jag är så stolt över. Det har börjat en ny flicka på hennes avdelning, och jag fick höra att Fanny tagit hand om henne lite extra och visat hur allt går till på avdelningen. Hon hade varit en riktig kompis. Så nu i hallen hänger ett fotografi när de leker tillsammans och så står det vilken fin kompis Fanny är. Då börjar jag nästan grina, jag blir så stolt över min omtänksamma dotter så jag nästan spricker. Hon är dessutom sådär omtänksam mot sin lillasyster för det mesta också. Fick då idén om att sy en liten kompis till henne, kommer väl se ut ungefär som ovan, med etikett och allt i riktig Tina T. anda.
Återkommer med färdigt resultat.

2 kommentarer:

Petra C sa...

Härlig historia! Förstår känslan.

Anonym sa...

Vad härligt att höra, ska hon månne jobba med människor när hon blir stor. Det skulle passa henne.

Att hon är så omtänksam mot sin syster har vi ju sett hela tiden med några avbrott förstås vilket är helt naturligt.

Dessutom vet Fanny precis allt vad Lilly brukar göra med saker och ting som nu i lördags när de var hos oss.

Vi spelade ett spel där sedlar ingick då Fanny utbrister: Lilly får inga för hon knölar bara ihop dom.

Mormor