lördag, november 10, 2007

Allt handlar om tid.

Jag får verkligen inte sova, men ändå är jag ganska förvånad över att jag inte hamnar i koma under dagarna och att jag inte är mer trött på kvällen. Kan det vara för att jag fortfarande ammar? Hur blir det då när jag slutar?
I går kväll låg jag och läste (åhh vad jag har saknat att kunna läsa en tidning i sängen innan det är dags att sova) min "family living" i godan ro och väntade på att Lilly skulle vakna som hon brukar runt elva-tiden. Plötsligt så hör jag en DUNS, följt av hjärtskärande skrik. Det som jag har befarat har hänt. Fanny har ramlat ur sängen. Hennes nya säng är ju väldigt hög så det blir ett rejält fall. För att hon inte ska slå sig så mycket så har jag lagt hennes fårfäll nedanför sängen så att hon i alla fall ska ramla mjukt, men den envisas hon med att flytta på. Och mycket riktigt. Den låg ungefär en meter ut på golvet. "Var gjorde du illa dig Fanny?" frågade jag. "I hela kroppen" grät hon. Sen började lillasyster gallskrika för att hon blev rädd och så var helt plötsligt hela familjen uppe. Det tog sin lilla tid innan alla sov igen och på morgonen kom Fanny inte ens ihåg att hon ramlat.
Eftersom det var lördag så fick jag en efterlängtad sovmorgon, men vad gjorde den? Gav mig träningsvärk i ryggen. Jag är inte van att ligga i sängen så länge.
Sedan blev det full rulle att hinna allt som skulle hinnas innan det var dags att åka till dopet vi var bjudna på. Och som vanligt blir jag på dåligt humör för att jag tycker maken planerar dåligt, och som vanligt är vi sena. JAG HATAR ATT KOMMA FÖRSENT. Även när vi sitter i bilen och jag tänker för mig själv att jag ingenting kan göra utan det bara är att acceptera att vi kommer försent, så bara pirrar det av irritation i magen. Jag räknar inte bara till tio, jag räknar till hundra, två gånger. Sen visade sig att vi hann precis. Dessutom visade det sig att tjejen jag satt mittemot på mottagningen hade hört talas om Tina T. så då var den dagen räddad:)


Måste bara lägga ut en bild på Fanny som utropade glatt när jag varit och handlat på IKEA "Tack mamma för det fina tältet du köpt". Sen att det var en tvättkorg gjorde inget tyckte hon "Då får ju mina kläder sova i tält".

Kram
Tina

Inga kommentarer: