fredag, november 30, 2007

Vitmossa, nötter eller polkagrisar....eller?

Jag vet inte hur jag ska göra. Var på väg att gå ut i skogen med Fanny idag för att plocka vitmossa till adventsstaken, men det regnade så mycket och jag kände mig ruggig att jag helt enkelt inte orkade. Sen började jag tänka på brandrisken med vitmossa och funderade på att lägga nötter i ljusstaken i stället, men då såg jag framför mig hur Lilly helt plötsligt lär sig krypa upp på köksbordet och får i sig en nöt som hon sätter i halsen (hur stor är sannolikheten när hon inte ens kan resa sig upp mot någonting än, men och andra sidan så lär sig barn snabbare än man tror). Sen skulle det vara fint med plokagrisar, men dom kan sättas i halsen av båda barnen, Fanny skulle väl dessutom inte ge sig förrän hon fick smaka ett par stycken om dagen, vilket skulle sluta i att vi skulle bråka varje dag fram till jul (inte så lockande). Så om någon har ett förslag så är det välkommet. Någonting som är snyggt, inte gott att äta och som inte sätts i halsen av barnen.

Kram
Tina

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er allihopa, ett litet tips är att dekorera med ljusmanchetter. Det finns ju så fina nu i juletider. Hoppas ni har sluppit alla förkylningar och att no mår bättre. Åke och jag mår bara bra. Kramar Eva