måndag, november 19, 2007

Elisabettor är vi allihopa!



Idag har Elisabet namnsdag. Det betyder att jag själv, Fanny, Lilly, min mamma och min syster har namnsdag idag. I vår familj är vi lite galna i att ge varandra paket.
Alla möjliga anledningar firas, och självklart även namnsdagar. Min mamma är nog värst, tätt följt av undertecknad. Så i morse fick mina flickor paket (även jag av min snälla mamma). Fanny fick en barbie-klänning till sin docka. Hon tittade förvånat på mig när hon öppnade paketet och sa: - Men, mamma. Hon har ju inget huvud.

Hon hade aldrig sett att man kan köpa kläder till sina dockor. Sötnos. Eftersom hennes docka inte är en äkta barbie så gick klänningen inte riktigt igen i ryggen. Mycket nöjt tänkte jag att Fannys docka i alla fall har lite "revben" som de totalt har missat på barbie dockorna. Lilly fick en bok som hon genast började äta på (hon är vår egen lilla pappersåtervinnare). Själv fick jag jättefina julkökshanddukar som jag faktiskt gått och gluttat på. Fanny fick också av mig en "älvkjol" som jag för några år sedan hade vägrat att köpa. Jag är lite allergisk mot hysch-pysch, men har man en dotter som helst vill döpas om till "prinsessan" så sväljer jag mina åsikter och pungar ut med 49:- för att få se hennes ögon glittra.

Tyvärr har mina tjejer inte riktigt tillfrisknat. Helgens nätter har varit de jobbigaste i mitt liv. Lilly har sovit rätt ok, men Fanny har haft febertoppar mitt i natten och inte kunnat somna om. När klockan var halv tre i natt hade jag sovit en timme. Snart kanske påsar under ögonen blir inne, då kommer jag hamna på omslaget till Vouge, mina är väldigt markanta och skiftar fint i blått och grönt.

(Nattlinnet Fanny har på sig är mitt gammla. Det är tillverkat av ett svenskt företag som heter "Elittrikå". Är lite sugen på att göra bodysar i samma mönster. Har hållt extremt bra i alla år, tvätt efter tvätt.)

Kram
Tina

1 kommentar:

Anonym sa...

halloj!! Supertrevlig blogg! Fina presenter ni har fått allihopa, Fanny e så söt när hon håller upp dockan :)