torsdag, november 29, 2007

Dödssynd!

Jag blir så irriterad. Och jag blir irriterad på att jag överhuvudtaget bryr mig. Men jag kan inte rå för att jag blir så upprörd när man ställer fram ljusstakar och stjärnor i förtid. Det är en dödssynd. Okej, alla som inte hinner på söndag, visst kan man plocka fram lite i förväg, men man får ABSOLUT INTE tända dem före söndag, hur mörkt och slaskigt och tråkigt de än må vara ute. Och det är en lika stor dödssynd att inte plocka bort dem i tid. Och trots att jag har nya stakar till tjejernas rum som jag genast vill plocka fram (i rosa, lite kitschigt kanske, men...)så ligger de fortfarande kvar i sina kartonger och väntar på att det ska bli riktig advent.
Nytt för i år är att har man varit riktigt snäll så kommer adventängeln och lämnar ett litet paket varje söndag. Fanny försäkrade genast att hon var utomordentligt snäll och hoppades på en ny döskalleklänning som hon lovade att inte rita på. Vi får se om adventsängeln tittar förbi till oss i år....fortsättning följer.

Kram
Tina

1 kommentar:

Petra C sa...

Vi satte upp våra stjärnor och ljusstakar redan på fredagen innan advent och tände dem dessutom. Hi hi hi. ;-)