fredag, november 16, 2007

Vilken natt!

Igår innan Fanny skulle gå och lägga sig visade termometern 39,7. Lilly producerar så mycket snor så allt vårt papper börjar ta slut. Själv har jag ont i kroppen, men har klarat mig från både hosta och snora. Men natten var tuff. Sammanlagt kanske jag fått sova tre timmar. Lilly sov mellan oss och vaknade ungefär en gång i timmen av andningssvårigheter som nästäppa kan medföra. Fanny vaknade tre gånger och två av dem kröp jag ner under hennes heta täcke. Första gången var det riktigt skönt. Både jag och Fanny låg och frös så vi skakade. Jag med alla kläder på under hennes duntäcke, och Fanny med en extra filt. Men senare på natten så hade min frossa försvunnit och då var det en pina att ligga i "bastu"-sängen. Stackars Micke som började halv sju i morse. Summa summarum: Tyck synd om oss!
Ville också meddela att min filt "liten kärlek" verkar bli en storsäljare till julen. Jag måste beställa mera tyg, igen. Kul!

1 kommentar:

Isabelle sa...

Hej vännen! Usch vad jobbigt med förkylning på förkylning. Jag tycker så synd om er. Det är skoningslösa virus som går. Hoppas ni återhämtar er snart. Styrkekramar från norr!
Ps! Förstår att den är en riktig storsäljare. SÅ fin!