tisdag, november 20, 2007

Tårarna bara rann nerför mina kinder.

Idag var tjejerna bättre och Fanny fick gå till dagis. Hon lovade att ta det lugnt och inte springa för mycket så hon slapp hosta. Dagen löpte på. Jag och Lilly var till Coop och köpte en ny Lucia-krona till Fanny, eftersom min från 80-talet är alldeles för stel och oskön. Gick på eftermiddagen för att hämta Fanny. Upptäckte att vi absolut inte kunde klä på oss vid hennes krok för där var det stora sittkuddar med en drös ungar på. Två fröknar fanns även de i hallen men gör inget för att skingra barnen. Till saken hör att jag tog upp på ett möte att jag tyckte det var svårt att få med Fanny när alla barnen flockades kring henne och lillasyster. Fröknarna lovade att skingra barnen när Fanny skulle hem, men det har inte skett. Hur som helst. Precis innan vi ska gå så tittar jag på Fanny och tycker hon ser lite konstig ut. På ena sidan så fattas det ca 10 cm hår. Det visar sig att en annan flick har klippt Fanny och ingen fröken har sett det. Utan det blir jag som påpekar detta. Är redan irriterad på hallkaoset och jag känner hur tårarna börjar samlas i ögonen. Tänker på alla de gånger Fanny längtat tills hennes hår är lika långt som Madickens och hennes lycka över att känna håret på ryggen. Är inte arg på flickan som klippte, men på personalen. Hur kan man låta 3-4 åringar ha fri tillgång till saxar? Utan övervakning? Hon kunde ju ha klippt Fanny i örat. Sen att ingen personal ser att Fanny ser konstig ut i håret på en hel timme. När vi stängde dörren till dagis så rann tårarna nerför mina kinder. Inte så mycket för hårets skull, det växer ju faktiskt ut. Men Fanny bad mig klippa det långt igen. Det skär i en mammas hjärta. Hon som var så glad för att vi kunde fläta "långa" flätor. Nu blir det en tur till frisören på torsdag och en frisyr som slutar strax under örat.
När vi kom hem och jag gråtande ringde Micke så la Fanny huvudet på sne och sa:
-Gråt inte mamma, det gör ju inte jag.
Min lilla gullunge:)
Ringde senare när jag lugnat ner mig tillbaka till dagis och påpekade att saxar kanske inte var så bra att ha framme, så nu är de bortplockade. Fattar inte att de inte gjorts tidigare. Nu har jag bara hämtningen och lämningen kvar att fajtas om. SUCK!

1 kommentar:

Isabelle sa...

Åh nej! Förstår att du är arg! Man måste och behöver ju känna att man kan "lita på" dagispersonalen. Usch. Jag tycker du borde ta ett ordentligt snack med dom. Säg till annars så kan jag ringa dom och ge dom pekfingret över luren.
Tack för mailet förresten, vad kul kul kul :) Vi kommer göra succé!!!! Kramar från norr