söndag, november 25, 2007

Duktiga Tina!

Jag klappar mig själv på axeln. Jag har nämligen gjort i stort sett min hela bokföring för i år. Och ja, jag ligger på plus:)
Sen har jag idag suttit och sytt nya örngott som tyvärr kommer att få säljas som 2:a sortering. Tyget var snevävt så allt blev snett. Den invikta fliken på ett örngott ska ju vara rak, det var en omöjlighet här. Inget fel på örngotten annars, men det går ju inte att sälja till fullt pris, tyvärr. Vad tycks om det nya trycket?

Och så sydde jag nya örngott till familjen i bomullstrikå. Synd att det tar sådan tid att klippa annars skulle det vara en storsäljare hos mig tror jag. Jag sover helst inte i några andra sängkläder än i bomullstrikåpåslakan som jag sytt. Man sover som en gris. Visst satin i all ära, men inget slår supermjuk trikå. Känns som att sova i mjukiskläder som man tvättat 1000 gånger så att de är sådär supermjuka. Ahhh. Tjejerna sover självklart också i bomullstrikå.



Örngottet jag sydde till familjen.





Kram
Tina

2 kommentarer:

Petra C sa...

Jättefina, snuttiga örngott. Du kanske säljer dem på första advent??
Ha det så gott hälsar Petra (som är hemma med febrigt barn idag)

Anonym sa...

Hej Tina, jättesöta örngott. Finns det någon möjlighet att beställa några stycken. Sen skulle jag också vilja beställa en likadan filt som jag köpte till Björn. Tore har ju inte kommit än, han är lite. Skulle ha kommit förra torsdagen, men icke sa nicke. Jag tror att en blå filt skulle passa bra till lilla Tore. Du jag ringer dig. Kram / Eva