måndag, november 12, 2007

Total ångest!


I morgon är det meningen att vi ska skriva på papper för tomten som vi bokat. Allt är frid och fröjd....trodde vi. Vi har valt en tomt där baksidan pekar mot söder och vi har skogen bakom tomten. Var jätteglad över det eftersom jag kunde se döttrarna springa rätt ut i skogen och bygga kojor med sina kompisar precis som jag gjorde när jag var barn. Men nu visar det sig att tomten är väldigt nära skogen, vilket innebär att vi i princip inte kommer få någon sol på vår tomt. ÅNGEST! Nu är ju jag ingen soldyrkare så, men det vore väl trevligt om inte allt omvandlades till kall och fuktig mossa. Föreställ er en varm 25 gradig sommardag "vi åker hem till Tina och Micke och svalkar oss, de har aldrig över 15 grader på tomten". Har knappt kunnat sova i natt. Ringde de ansvariga idag och frågade om det skulle gallras något i skogen, tydligen hade våra blivande grannar också klagat, men de hade inte fått något lovat av kommunen som äger skogen. SUCK!
I morgon är det jag som ringer kommunen och med min allra snällaste telefoniströst framför våra önskningar. Vi har inga omöjliga krav, inget kalhygge eller så. Bara lite lövträd som står allra närmast tomten som kommer bli som stora paraplyer när de blommar. Annars får vi ta ner dem i alla fall. Någon som vet vad det är för böter på sådant? Min pappa hintade om att man kan slå i kopparspik så träden dör. Usch känner mig som värsta mörderskan. Kommer väl drömma mardrömmar om björkar som börjar blöda när vi spikar i dem. Fortsättning följer......:(

Kram
Tina

(Här bredvid ser ni några av de björkar vi gärna vill avlägsna)

Inga kommentarer: