måndag, november 03, 2008

Fel färger, men rätt tapeter

Den här fast i mocca-grå-ljusaktig färg


Den här i köket fast ljusbeige-vitaktig med pärlemor-metallic-vita blommor

Velpanna, det är vad jag är. Åkte idag för att köpa tapeten från föregående inlägg. Visade sig att en av färgaffärerna här i Bålsta sålde Mios sortiment på tapeter så jag for dit. Men när jag såg provet så var jag inte så övertygad längre. Det bruna man ser i tapeten var i själva verket brons, och bakgrunden tyckte jag gick åt det lila hållet. Min absoluta hatfärg är just lila. Glädjen i magen var som bortblåst och jag var tillbaka på ruta ett. Men skam den som ger sig, jag började bläddra i alla dessa tusentals tapetböcker, och där var den. En jättefin tapet som jag genast bestämde mig för till arbetsrummet, men köket var fortfarande kvar. Tog mitt pick och pack och fort till färgaffär nr 2 i Bålsta och bläddrade och velade i ytterligare en timme. Maken hade absolut inte tid att slita sig från sitt arbete och jag bara hoppades att någon skulle komma in och bestämma åt mig. Och som om det fanns en gud så kom min pappa in genom dörren. Han hade sett min bil och förstått att jag stod där inne och svettades. Så med hans hjälp bestämde jag mig för en tapet i köket, och jag är mycket nöjd.
Nu hittade jag ingen bild på nätet på mina tapeter i den färg jag valt, men mönsterna är de samma. Vad tycker ni?
Den som är lila (huua) är i själva verket lite mocca-gråaktig lite ljusare än den på bilden.
Den turkosa på bilden är i själva verket väldigt ljust beige med pärlemorblommor.
Hmm, svårt att förklara, visar självklart bild när de väl sitter uppe:)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej var hittar jag den turkosa tapeten?💬😀