måndag, november 03, 2008

Soffa och tapet, check!



Nu är soffan beställd och betald. Vi var en snabbis till Mio igår för att köpa soffa. Jag hade redan kollat ut två så det vara bara för Micke att sitta och känna. Som tur var gillade han den som jag gillade mest, så den fick det bli. Ser precis ut som på bilden, men med något annorlunda armstöd. Och när vi gick där i butiken så får jag se en tapet som får magen att kännas varm (vilket är en indikation på att jag gillar något). Tapeten heter "frökapsel" (bara namnet gör att jag gillar den), och den ändras beroende på hur ljuset lyser på den. I like. Men tro inte att mina problem är över. Nu måste jag bara välja i vilket rum jag ska ha den, köket eller kontoret?....Någon?
Badkaret är också betalt, och av bristen på kommentarer så verkar det som ni är skeptiska, ja vi får vänta och se när det dyker upp.

Nu fick jag precis ett samtal från maken. Kakel och klinker måste bestämmas i dag. Det blir till att åka runt idag igen. Ingen rast ingen ro.

3 kommentarer:

Millis sa...

Snygg soffa. men inte ikea!?! *svimmar* Tapeten är mycket fin, lite lugnare än den i Lidingö. Badkaret får klart godkänt. Kan du inte komma hit och inreda mitt hus lika fint som ditt...
Ha det bäst.

Anonym sa...

Både soffa o tapet - I like, snyggt! Och badkaret är superfint=) Vilka härliga problem att välja ut en massa saker!
Gillar också picnic-korgen;-)

Kram!

Petra C sa...

Snygg soffa!
Snygg tapet!
Badkaret kommer säkert bli väldigt bra.
Härliga bekymmer att få välja nytt till ett nytt hus.
Jag har en intressent till kissekatterna. Hon undrar bara ... hur vänjer man så gamla katter vid en helt ny miljö??