söndag, november 23, 2008

Hmm, inte riktigt min dag.

Ja, fredagen fortsatte i missnöjets tecken. Efter avklarat kvällspass på varuhuset åkte jag hem och åt lite godis. Det har man ju förtjänat. Tog en bit noblesschoklad då det knakar till i munnen. Känns som något har fastnat mellan tänderna i underkäken. Tror att det är en flisa av nötter som är i noblesschokladen, men får inte bort den. Jag går till spegeln och upptäcker att det inte är någon nötflisa, utan jag har helt enkelt klyvt min tand, ända mer rill tandköttet. Biten är inte stor, men den känns. Jag antar att det är tur att den sitter kvar i tandköttet, annars har jag nog haft ännu ondare än jag har. Så mitt planerade tandläkarbesök på tisdag blir betydligt dyrare än jag räknat med. Kunde inte kommit olägligare i flytt och julklappsköp. MORRR!!!

Idag har vi varit en sväng till huset för att titta på golven som läggs. Väldigt fina, men kontoret blev inte bra. Har valt ask för att det ska vara lite ljusare. Sa till maken när vi var och tittatde på det att jag tyckte det var så ådrigt. Lilly har ask i sitt rum här hemma och det är inte alls lika ådrigt. Han hävdar att det är exakt samma, men det kan jag ju meddela att det inte är. Asken var fin i tjejernas rum, men inte på kontoret. Så om det blir något över av eken så läggs nog det in i stället. Annars får jag möblera hela golvet fullt.....

Vårt sovrum med brunbetad ek...nice!


Jättefina ekplanket snart på plats, världens bästa make kämpar (tillsammans med världens bästa Chrille, tack, tack, tack)


Ser bättre ut på bild än i verkligheten....


Varenda kontakt är genomtänkt, snygg va?


Lysknappen likaså


Kyrksalen är färdigmålad (alias hallen)


Fanny agerade fotograf, kanske att hon måste träna på den konsten några gånger till


Nej, nu ska det rensas och slängas i Fannys rum för att sedan packas. "Varför kan vi inte flytta idag?"....


1 kommentar:

Emma sa...

Hej och förlåt att jag kommenterar ett supergammalt inlägg. Men jag satt och googlesökte på lysknappar och fick upp ditt inlägg med bild på lysknapp och vägguttag. Jättefina! Så jag undrar bara var man hittar sånna?