tisdag, november 25, 2008

Nu är det min tur (?)

Aj aj aj. Ont i halsen, hosta, snora, alldeles för mycket av någonting i huvudet. Jag har blivit sjuk och ligger hemma idag. Tur i oturen så hann jag laga min avbitna tand igår (för "bara" 1290:-). Tror ni inte att hon hittade ett till hål "väldigt litet, men det är lika bra att laga det också, och kanske, kanske ett till, ska jämföra dina tandkort så får vi se om det har blivit större". Jag ska sluta äta godis varje dag. Bara på lördagar. Hur ska det gå till? Jag är ju så sockerberoende som någon kan vara. Men tänk vad dyrt det blir. Först köpa allt det där godiset, sedan laga hål för flera tusen, det är ju en hel semester det där. Skärpning!

Kors i taket, vi har börjat packa (läs: mamman i huset). Fannys rum är halvt nerpackat och som tur var så tröttnade hon på en gång vilket gjorde det möjligt för mig att slänga en massa skit. Så nu är vi igång.

"Du får inte glömma att flytta med oss också, mamma"


Det går framåt i huset också. Nu är golvet lagt i kyrksalen (hallen). Svart granit, blev mycket fint.

Välkommen hem till oss på varmt granitgolv.



Nej, nu ska jag bädda ner mig i sängen igen. Det var ju en viss sjuk mamma som fick dra två överlyckliga döttrar på pulka till dagis, på sandad gångväg (det tog musten ur mig). Det var meningen att den friska pappan skulle göra det, men det blev ett extra insatt möte på Skanska. Tydligen så ska 1800 pers varslas....Hoppas Micke sitter säkert.

1 kommentar:

Millis sa...

Stackars dig, hoppas du blir frisk snart! Kram