tisdag, november 04, 2008

Monstermamman!

Idag på morgonen har jag varit monstermamman. Slängt gummistövlar i väggen och burit mig åt. Anledningen är: Fotografering på dagis = Krånglig äldsta dotter. Fanny hade för flera dagar sedan bestämt vad hon skulle ha på sig, jag kontrade med att jeansen skulle vara under. Inga problem, fram tills två minuter innan vi ska gå. Till saken hör att jag har tokstressat för att tvätta och stryka dessa kläder, gick t.o.m. upp tidigare i morse för att fixa och dona. Nu menar inte jag att min äldsta dotter ska förstå vidden av den uppoffringen (är ju den morgontröttaste snooze-mamman som finns) utan jag menar bara att det alltid blir såhär. Vi hade dessutom kommit överens om att ha flätor, ville hon ha flätor, NEJ. Fanny har ju så extremt tunt hår som bara ser ut som en risbuske om de inte flätas ihop i små snören. Är faktiskt lite orolig, hon har tappat så mycket hår på sista tiden, kan hon ha någon vitaminbrist?
Det slutade i alla fall med att jag skrek lite väl mycket och Fanny kom till dagis med rödflammigt ansikte (efter en allt för lång gråtattack). Jag tyckert ändå att jag har blivit bättre på sista tiden. Jag låter bara monstermamman komma fram lite då och då.
Få se om hon håller sig borta under dagen när jag ska sälja kök. Ni vet att kökskunderna ofta beter sig som trotsiga fyraåringar. Morr

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen det där=( Var också lite "monstrig" imorse när det var jättesynd om sonen för att han skulle till skolan... Det enda jag hör mig säga är "skyyyynda dig" och "det är bråååååtom nu!!" Snart helg *puh*

Hoppas det gick fint med både fotografering och kökskunder!

Kram!