lördag, november 08, 2008

Nu var det ett tag sedan sist.


Den mist fula jag kunde hitta



Nu var det ett tag sedan jag bloggade. Anledningen är en sjuk Lilly. Feber, halsont och snora. Både jag och Micke har vabbat. Trodde det skulle vända till helgen, men febern är kvar och vi får fortfarande inte sova på nätterna. Själv har jag varit och packat upp på Ikea nu på morgonen så min klocka ringde 5 i morse. Kändes som ett stort skämt.
På hus-byggar-fronten går det framåt. Kanske inte alltid utan gropar i vägen, men dock framåt.
Jag hade ju bestämt att jag skulle ha ett snyggt gummigolv i tvättstugan, ni vet ett sånt med pluppar på. Men se det gick ju inte. Det är inte våtrumsklassat, så det blev till at titta på våtrumsmatta i stället. Kände mig ganska lugn, för en enfärgad sådan kan man väl leva med. Hade tänkt i en vit eller beige färg. Döm om min förvåning när det visar sig att det inte finns enfärgade våtrumsmattor. Alla är så där urfult melerade à la sjukhus. Och ska man ha åt det beiga hållet får man välja mellan bebis-diarré-färg eller aprikos. Senast jag kollade så var aprikost inne på 80-talet.
Alternativet var klinker = dyrare, så jag har satt mitt designerhjärta åt sidan och helt enkelt valt den minst fula, ett svartmelerat golv. Blir inte alls den stil som jag tänkte mig i tvättstugan, men man måste tänka om många gånger längst vägen när man bygger hus. Micke drog en lättnande suck när jag deklarerade att jag valt våtrumsmatta, den är nog redan beställd och betald, så jag inte kan ändra mig:)

1 kommentar:

Lycklig fru sa...

Vad synd att du inte kunde ha den mattan med "pluppar". Den är så snygg. Men denna blir säkert också fin. Tänk positivt... smuts syns mindre på mörka golv :-)
Kram Sofia