onsdag, november 26, 2008

Otursföljd!

Nu är det bekräftat. Jag är otursföljd just nu. Inte nog med att jag bitit av en tand, upptäckt ett till hål, blivit jobbigt förkyld, fått det nya badrummet felkaklat och lyckats få huvudsäkringen att gå, inte bara en utan två gånger, när jag VERKLIGEN behövde tvätta och torktumla. Nu har dessutom företaget som ska leverara vår kamin gått i konkurs. Vi har dessutom betalat in en handpenning på 5000:-. Nu lyckades jag få tag på en person som garanterade att vi skulle få vår kamin inom två veckor.....Vi får se om två veckor om det stämmer. Min dröm om en brasa på julafton får nog fortsätta vara bara en dröm...snyft. Det var inte allt. Alldeles nyss var jag en sväng till centrum på feberyra (okej, överdrev en aning) men febermatta ben, för att handla till kvällens middag. Jag konstaterade att jag var tvungen att köpa ett gäng långärmade tröjor till min äldsta dotter. Hon har växt ur de mesta och med henne har jag inte förmånen att "shoppa" på vinden som jag kan med lillasyster. Som tur är så finns Lindex i vårt centrum, köp 3 betala för 2. Hade precis tagit min tre tröjor när brandlarmet går. Hela butiken måsta utrymmas. Jag är min otur trogen. Det blev inga tröjor....

Inga kommentarer: