torsdag, november 27, 2008

Nu börjar jag tröttna.


Host, host och åter host. Jag undrar när den här förkylningen ska vända. Just nu är jag beroende av: Nezeril, alvedon, mucoangin, rhinocort, noskapin, bromhexin, strepsil och en och annan pappersnäsduk.
Varför ska de krångla till det med namn som är så svåra att komma ihåg. Skulle det inte vara bättre om Ikea började sälja medicin?
Huvudvärkstabletten "dunka", Hostmedicinen "hosta" och halstabletten "lindra". Så mycket enklare.
Ett husmorstips ska ni få i alla fall.
När någon i familjen är förkyld med jobbig rethosta så ställer jag alltid in en stor hink med vatten nedanför sängen på kvällen. Det gör att det blir fuktig luft i rummet och hostan lindras. Fungerar hur bra som helt. Skulle man kanske ha varje dag nu på vintern när luften är så torr?
Nu är det sängen som gäller för mig igen.
Host.

2 kommentarer:

Isabelle sa...

Sitter här och fnissar lite, förlåt men du är så roligt. Känner SÅ med er just nu, vi har också haft sådana där perioder med sjukdomar och där allt bara hopar sig, går fel och utgifterna ökar lavinartad. Jag är säker på att någon månad framåt är allt under kontroll med en frisk familj, en mysig kamin och ett sprillarns nytt hus!! Vilken grej! Stora styrke- och kryapåkram!! /isa

Millis sa...

Jag håller med Isa, snart så har du ditt underbara hus och firar jul med mysig brasa i nya kaminen och små tomtenissor med tindrande ögon. Krya på dig kram från mig oxå och kom tillbaks till jobbet snaaaaart! Vi saknar dig... och dina kakor... fast mest dig förståss :)