onsdag, januari 23, 2008

BAKSLAG!

Igår var vi till arkitekten med vårt egenritade enplanshus som vi trodde skulle bli vårt nya hem. Allt gick bra hos arkitekten och han hade inga invändningar på vår ritning. Överlyckliga och förvånade över hur lätt allt gått satt vi oss i bilen och åkte hem. Senare på eftermiddagen ringer arkitekten som synat ritningen över marken lite nogrannare och meddelar att vårt hus är för stort.
Säljaren sa till oss att vi fick bygga 180+60, så vi ritade ett hus på 170 kvm med 60kvm garage som sitter ihop med huset. Men enligt ritningen får vi bara bygga ett hus som är 160+50, vilket betyder att vi måste minska ner vårt bostadshus med 10 kvm och garaget lika så. Skulle vi göra det så blir rummen ungefär lika stora som vi har idag och mitt "jobb/arbetsrum" blir inte mycket större än det jag har nu. Så vad är då meningen med det? Nej, vi får tänka om (läs:rita om) och bygga ett tvåvåningshus som jag ABSOLUT inte vill ha. Jag vill inte springa i en trappa upp och ner hela tiden, jag vill inte städa en trappa. Dessutom så måste vi helt plötsligt ha tegelrött tak (fast vi från början fick ha hur vi ville, enligt säljare), så vårt gråa hus kan vi ju kyssa adjö. Jag skulle vilja vrida nacken av säljaren och känner för att lägga mig på golvet och skrika. FAAAAN. Ja, det gick för lätt helt enkelt. Förstår ni alla hur mycket leksaker vi kommer ha i den där J-la trappan eftersom tjejernas rum kommer hamna på övervåningen. Nej nu vill jag bo kvar här. SNYFT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tina!

Har inte hunnit titta in på länge, men blir helt förtvivlad för er skull när jag läser detta.
Ska skrolla vidare och se hur det går..

Kram, Pia