fredag, januari 25, 2008

Nya tag!

Nu har vi tagit nya tag! Jag VÄGRADE rita ett tvåplanshus, så vi ritade helt enkelt om vårt enplanshus. Visst, vi var tvungna att ta bort en del som t.ex. Mickes dubbelgarage, det fick minskas ner till ett enkelgarage. Sen blev det ingen ingång mellan garage och hus, fanns liksom inte plats. Tvättstugan blev lite mindre och vårt sovrum blev lite mindre, sedan kanske jag inte får ett fönster över diskhon i köket (har alltid varit min dröm, att kunna titta ut när jag diskar), men över det hela taget tycker jag nog att det blev bra. Micke ska träffa arkitekten idag igen så får vi se vad han tycker. Det röda tegeltaget har jag också accepterat. Det går faktiskt att ha ett grått hus till tegelrött tak (har sett det i verkligheten), men vi har ännu inte betämmt färgen på huset.
Nu hör jag en mycket missnöjd "snart 1-åring" så jag får väl kila dit och pussa lite.
Kram
Tina

Inga kommentarer: