söndag, januari 20, 2008

Micke har skaffat sig älskarinna!

Micke har skaffat sig en älskarinna. Hon heter "stegräknerskan". De har alla på hans jobb fått en stegräknare som ska motivera till mer fysisk aktivitet. De är indelade i lag och kan även individuellt få pris om de rör på sig tillräckligt. Och plötsligt, från att ha hatat att promenera så tar han en sväng varje dag. Här hemma står jag och gapar. Var det så enkelt att få med honom på promenad, ja då kunde jag ju köpt en stegräknare för flera år sedan. Själv tar jag mig gärna en runda med stavarna tills rumpmusklerna skriker (jakten på den rundade rumpan fortsätter). Men har ALDRIG fått med mig Micke. Nu har vi ju barn så det blir ju inte att vi går tillsammans i alla fall , men det här kanske är början på en era. Kanske att vi går där som pensionärer. Jag med mina stavar och Micke med sin stegräkanre i matchande overaller, det vore nåt:=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tina, det är sååå roligt att läsa din inlägg. Går nästan in varje dag för att läsa om vad som händer i familjen Engströms liv. Själv rullar livet på och veckorna bara rusar fram. Vad sägs om att ses snart? Sköt om er! Kram Petra