söndag, januari 20, 2008

Stora tjejen!


Nu har vår stora tjej blivit ett snäpp större. Idag tog jag en vilt protesterande "snart-4-åring" till babyland. Hon ville hellre vara hemma med pappa, men jag lockade med: "det blir ju bara du och jag gumman, Lilly får inte följa med(blink, blink)"
"Hon får följa med för mig mamma".
Nehej, det funkade inte.
"SNÄÄÄÄÄLLA FANNY, mamma vill inte åka själv, buhhuhhuuu".
Det funkade.
Sedan har jag en så bra dotter, så hon valde den allra billigaste stolen (som killen i affären sa var lika bra som dom dyra, honom gillade jag). Anledningen till att hon valde den, var att det var den enda som fanns i ljusblått (favoritfärgen). Två nöjda tjejer åkte hem till Bålsta igen. Jungfrufärden vänd åt "rätt" håll blir i morgon.
"Det ska bli så spännade att titta åt samma håll som dig mamma".
Ibland kan de mest nödvändiga ting bli spännande:)
Kram
Tina

1 kommentar:

Isabelle sa...

hihi, vad skönt det gick bra. Kan tänka mig det kan bli lite jobbigt när man har så "stora" barn som har egna viljor som inte går att hejda ;)

Har inte hunnit maila dig, Theo har åkt på tokflunsa - igen - och tillsammans med denna nya kvällsrutin i tät renoveringsdamm, och med ett virus som dessutom verkar greppa tag i både mig och pappan, så brakade h-vetet loss rent ut sagt. Jag hör av mig snart, bara så du vet :) Kram isa