tisdag, januari 01, 2008

2007 vs. 2008

Då var 2007 till ända. Vi firade genom att bara vara hemma vi fyra. Jag, dagen till ära osminkad med en tröja som hade en fläck på magen. Micke okammad i en urtvättad, ostruken och något för kort och bred t-shirt. Fanny i alla kläder i hela garderoben (i omgångar). Favoriten var Klickskorna, blårutiga strumpbyxor med tillhörande gällivarehäng, rosa tyllkjol och en grön t-shirt med päron på. Allt kröntes med en prinsesstiara. Lilly fick hoppa runt i myskläder med matfläckar på. Som ni förstår ansträngde vi oss inte så mycket på den fronten. Annat var det med maten. Micke lagade en jättegod älggryta. Fanny konstaterade på en gång att man inte kunde äta älg. "Men älgkött kan man äta" sa jag. "ja, men inte hornkött och benkött, eller hur mamma" sa hon. Och det har hon väl rätt i.
När barnen gått och lagt sig la vi oss som två trötta sillar och kollade på film. När tolvslaget närmade sig väckte vi Fanny (som vi dyrt och heligt lovat några timmar tidigare), släckte ner i vardagsrummet och kollade på raketerna.

GOTT NYTT ÅR!

Vad har då hänt 2007?
Det allra viktigaste och största var självklart raketfödseln av vår andra dotter.
Men det har hänt en massa annat.
Mitt företag gick bättre än någonsin fast jag bestämt att inte marknadsföra mig eller annonsera. Fick en massa nya återförsäljare under sommaren (det tackar vi det dåliga vädret för).
Micke la sin firma på vilande och blev anställd på Skanska. Plötsligt så kommer han hem vid 16.00 varje dag och kan dessutom vara hemma med sjukt barn (har ju inte behövts när jag varit mammaledig, men snart ska jag börja jobba).
Och vi har köp tomt (eller lagt handpenning i alla fall).

Mina förhoppningar inför 2008:
Förutom att barnen och vi ska hålla oss friska och krya så:
ska jag försöka få ordning på min krånglande mage så jag kan gå upp i vikt minst 5 kg men helst 10. Igår hände det igen: En granne lägger huvudet medlidande på sned, klappar mig på kinden och säger: "Vad smaaal du är Tina". Vad ska man svara på det?
Har ni någonsin sett någon lägga huvudet medlidande på sned, klappa på kinden och säga: "Vad tjock du är". Tänk på det nästa gång ni kommenterar någon smal person. Den personen kanske inte alls trivs i sin smala kropp.
Jag hoppas också att mina bodysar blir populära och säljer bra, så att jag kanske får beställa fler innan året är slut.
Att jag får ett bra och roligt jobb (eftersom jag inte kan leva på Tina T. 100%)
Att mitt projekt med Isabell Norman Sällström blir en braksuccé.
Att jag ska få gå på många roliga kurser (älskar att gå på kurs).
Att husbygget går utan större missöden.
Att vårt nuvarande hus säljer till det pris vi vill.
2008 är även det år då jag går från att vara någon i 20-års åldern till någon som är i 30-års åldern. Jag är så himla vuxen, fast jag bara är 16. Fattar inte hur det går ihop.
2008 hoppas jag också blir det år då jag får en massa kommentarer på min blogg (hint, hint).
Kramar till er alla och hoppas ni vill fortsätta läsa:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en jättemysig eftermiddag igår. Jag älskar dom där småbruttorna. Hoppas ni kom hem ordentligt och att tjejerna höll sig tysta och lugna i bilen. Puss och kram.

Tina T. sa...

Tack själv. Fanny var ju inte helt nöjd med att lämna dig, men båda somnade faktiskt i bilen. Båda var mycket glada och nöjda:)(även jag förstås)

Isabelle sa...

Vilken fin sammanfattning. Och KLART vi kommer göra succé!!!!

Anonym sa...

Älskade Tina det är verkligen underhållande att läsa din blogg.
Du hinner också med det har vi andra svårt att förstå. Författarskap har aldrig varit något problem för dig.
En av dina lärare på mellanstadiet sa när det var dags för uppsatsskrivning, Tina inte mer än 10 sidor. När du kom igång så var det svårt att sluta.

Kram mamma