söndag, januari 13, 2008

Ingen återvändo!


Dagens VILL HA: Plyschbakverk från bombadill. Undrar om de kikat i min idébok, hade nämligen en idé (2006) om bakverk i plysch, bl.a. bullar, dammsugare och prinsesstårtor. Hade jag bara haft mer pengar.....
Bombadill
Tack för kommentarerna om ekologiskt. Jag har nu beställt provtyg som ska provsys
och provtvättas. Återkommer med färdigt resultat.
Nu är även kontraktet på bodysarna påskrivet och klart. Nu finns det ingen återvändo. Hoppas jag mätt rätt. (Shit)
Även julen har dansat ut. Fanny kunde inte alls förstå varför vi skulle plocka bort allt det vackra och glittriga, och lite vemodigt kändes det att plocka undan ljusstakar och annat som har lyst upp vintermörkret, men samtidigt så är det skönt att få undan allt det juliga röda. Vi bestämde dock att ha kvar glasröret med kottar som vi plockade och spejade vita. De känns ju mer som en vinterhyllning än en hyllning till julen.
Nu toklängtar jag till våren. Eller så kan det bli ordentlig vinter så vi får fortsätta roa oss i backen. Hittade snödroppar i rabatten som är på väg upp, lite tidigt va?

Inga kommentarer: