torsdag, januari 31, 2008

Detta har hänt!



Nu är det ett tag sedan jag skrev och jag ska berätta varför.
1: Mina bodysar har anlänt från Litauen och är bara helt underbara (nu kan jag andas ut) Bilder kommer inom kort:)
2: Micke blev magsjuk igår, eller fick någon slags magsjuka. Han kom hem i tisdags och kände sig illamående och supertrött. Tisdagen var förövrigt den dagen då båda barnen somnade innan klockan åtta (har inte hänt på säkert fyra månader). När jag kom ut från Fannys rum efter läggningen så hade maken också gått och lagt sig. Så där stod jag, ensam före klockan åtta och kunde inte ens jobba, eftersom kontoret nu för tiden är i sovrummet. Hur som helst så sov han hela natten och i stort sett hela dagen efter och sprang och sket däremellan (ursäkta ordvalet). Idag är han betydligt piggare, men...Nu har Lilly börjat skita i stället. Själv kände jag mig illlmående innan middagen och blev dyngtrött. Har nu fått i mig middag, men kroppen känns öm och trött, så någon bassilusk är det som härjar i det Engströmska hemmet.
3: Vi fick första husritningen idag (se bilder). Han har dock glömt att rita i halvmånefönstret ovanför ytterdörren och sedan har han inte ritat in att det ska bli spröjsade fönster, men annars ser det ut som det kommer att göra när vi flyttar in på Blåklintsvägen. Fint va?

Måste också berätta om badhusbesöket som jag och tjejerna gjorde idag. Började med att jag fick beröm av Fannys ena dagisfröken för att jag verkar hitta på så roliga saker med barnen (blev jätteglad för det, äntligen någon som uppmärksammar att man slår knut på sig själv för att göra barnen glada).
Vi anlände till en tämligen tom simhall, men det dröjde inte många minuter innan vatenngympa-tanterna kom in. Fanny ögon blir som ping-pong bollar. Högt och tydligt säger hon och pekar på en tant:
"Mamma vilka jättestora tuttar den tanten har" (till saken hör att Fanny begåvats med en mamma med marknadens minsta bröststorlek, så ett par "normala" tantbröst är som jättestora sandsäckar för henne)
Fniss från tanten i fråga.
Sedan kommer en annan mamma förbi med en del övervikt (tror inte att hon hörde):
"Titta mamma, vilka STORA ben hon har".
Här var jag tvungen att hejda min dotter och förklarade att man inte pekar och pratar högt om andra människor:
"JAG PRATAR INTE HÖGT". Huua.
Badandet gick smärtfritt, båda tjejerna hade superkul, sedan var det dags att duscha. Alla andra skulle också duscha. Fanny börjar dessutom i den vevan bli lite småsur för att hon fryser och är hungrig. När vi står och torkar oss blir vi tvugna att flytta på oss eftersom en av tanterna har sitt skåp bredvid oss. Fanny muttrar missnöjt och tittar på den nakna tanten, och sedan på sin nakna mamma och säger:
"Mamma, du har en sådan fin snippa"
"Tack, det var snällt sagt" säger jag.
"Och du är inte ett dugg tjock" säger hon och slänger arga blickar på tanten. Ingen skrattar. Är de inte härliga alla "nästan 4-åringar"?
Det finns alltid något att berätta när vi varit i simhallen.
Kram
Tina

Inga kommentarer: